Kleine details maken een groot verschil
Het doel waarmee Jayshree bij Yellowtail Conclusion binnenkwam, was voor haar snel duidelijk. “Ik woon nu een aantal jaar in Nederland, maar in het begin moest ik best wennen aan de Nederlandse cultuur. Daarom wilde ik graag, naast mijn studie, ervaring opdoen in de corporate wereld in Nederland. Het ging hierbij niet alleen om de cultuur, maar ik wilde ook weten hoe het is om mee te draaien binnen een organisatie.”
Jayshree vervolgt: “Ik leerde snel dat zelfs de kleinste details een grote impact kunnen hebben en dat het belangrijk is om hier goed mee om te gaan.”
Intern netwerk
Tijdens haar afstudeertraject, deelde Jayshree met collega’s dat ze graag bij Yellowtail Conclusion wilde blijven. “Tijdens mijn eerste maanden leerde ik dat het essentieel is om initiatief te tonen en proactief te zijn. Dat resulteerde erin dat ik intern in gesprek ging met diverse collega’s over openstaande vacatures. Doordat ik hiermee mijn interne netwerk steeds meer uitbreidde, werd ik tijdens een intern evenement – de Yellowtail 1,5 Daagse – aangesproken door een collega of ik eens zou willen praten over een specifieke vacature. Na een aantal gesprekken over deze baan, kreeg ik uiteindelijk een vaste baan aangeboden!”
Van marketing naar IT
Waar Jayshree als werkstudent begon in het marketingteam, werkt ze nu als Customer Support Specialist bij Key Control Dashboard. Deze functie matcht goed met haar studie Digital Driven Business, waarmee ze direct raakvlakken had met IT. “Als Customer Support Specialist werk ik veel zelfstandiger dan als werkstudent. Waar ik eerder gewend was om taken gezamenlijk op te pakken, doe ik nu veel meer zelfstandig. Dat was wel even wennen, maar gelukkig kan ik altijd bij collega’s aankloppen voor hulp.”
“Dat is ook precies waarom ik bij Yellowtail Conclusion wilde blijven. De cultuur spreekt mij gewoon enorm aan: inspirerend, flexibel, uitdagend én innovatief. En omdat ik al een paar maanden bij het bedrijf werkte, had ik inmiddels ook leuke contacten met collega’s opgebouwd. Ik voelde me dus al enorm thuis.”
Volgende stap
Een volgende stap nemen binnen een bedrijf kan spannend zijn. Je moet wennen aan een nieuw team en een weg vinden in een andere functie. Voor Jayshree voelde het alsof dit proces bij Yellowtail Conclusion vanzelf ging. “Yellowtail Conclusion heeft me ruimte gegeven om mezelf te bewijzen en ik voelde het vertrouwen vanuit mijn collega’s. Dat gaf mij de zekerheid én motivatie om deze stap te zetten. Doordat iedereen behulpzaam is en er een sterke teamspirit heerst, ben ik echt gemotiveerd om het beste uit mezelf te halen.”
Heeft Jayshree nog tips voor studenten die bij een organisatie ervaring willen opdoen tijdens hun studie? “Mijn belangrijkste tip: blijf jezelf, blijf gemotiveerd en blijf vooral leergierig. Probeer niet alleen jouw team, maar ook andere collega’s te leren kennen. Zo krijg je tijdens de maanden als werkstudent een breder en dus beter beeld van het bedrijf en ontdek je de verschillende mogelijkheden.”